google30ecf8c577a990d2.html Faves | La Ming Marketing
Faves by La Ming Marketing
Fresh Smiles for free
Spring Faves

Een extra heerlijk vooruitzicht, de lente start 3,5 week eerder dit jaar. Prachtig hoe de natuur ontwaakt, jonge dieren geboren worden en we langzaam opwarmen richting een hete zomer met heerlijk eten en luchtige kleding. De winter was niet koud maar veel te nat en ik heb dus echt een hekel aan regen, ik kan daar echt niets mee, dan liever een beetje koud en een zonnetje. Laat de lente maar komen dus.

Fave Vloggers

Een tijdje geleden postte ik een vakartikel op social media over de opkomst van influencer marketing die nu definitief "geland" lijkt als volwaardig middel. Deze week neem ik je mee in mijn persoonlijke favorieten in vlogland. Let bij je keuze in een samenwerking altijd op wie bij je past, of de persoon aansluit bij wie je als merk wil zijn en bereiken. Laat je desnoods goed adviseren als je er niet uitkomt en ga zeker niet met iedereen in bed liggen als je begrijpt wat ik bedoel. Bereik is niet zaligmakend en zeker geen garantie voor succes. Geen is match is geen match, ook in vlogland.

Noor de Groot aka Queen of jetlags

Het eerste wat mij triggerde op YouTube was de naam van het alterego, benieuwd naar wat daar achter zat werd ik de indrukwekkende wereld van Noor ingezogen. Niet bepaald standaard met een gezinssamenstelling met een bijna 20 jaar oudere vriend Sander die de als dj de wereld over tourt, zijn puberdochter Bibi uit een vorige relatie en peuterdochter Olivia. Noor werd in eerste instantie een grote bekendheid op Instagram vanuit haar modellenwerk voor grote namen als Dior en Dolce & Gabanna. Daarna besloot ze ook Youtube te bestormen met haar afwisselende, vermakelijke vlogs rondom haar werk en de Kleinenbergs en hun perikelen. Zij zette het Skandinavische modemerk Naked als influencer sterk en snel op de markt voor jeugdige fashionista's.

Lizzy van der Ligt

Deze styliste uit de stal van Danie Bles maakt buiten een vermakelijke weekvlog gebruik van aansprekende formats zoals LoveBattle waarin bekende vloggers zaken over hun liefdesleven prijs geven, zoals Sander Kleinenberg en Noor de Groot. Ja, ook op Youtube is de wereld klein en van ons kent ons, ook Mascha en Gregor van Beautygloss komen voorbij. De aanstekelijke persoonlijkheid van Lizzy, die ooit haar balletcariere in Tilburg zag stranden aan de dansacademy wegens aanhoudende blessures, speelt hierin zeker een rol. Net als de avonturen met haar vriendje Yukee van de rapformatie Kriss Kross Amsterdam. Zij leerden elkaar overigens kennen toen ze beiden een rol hadden in een campagne voor Levi's waarvoor ze nog steeds influencer zijn. Daarnaast werkt Lizzy hard aan haar eigen modemerk en kledinglijn Le Cafe Noir Studio.

Vivian Hoorn

Deze fotograaf, styliste en model met Brabantse roots ( Rossum op de grens met Gelderland maar geboren in Den Bosch ), gunt ons een kijkje in haar veelzijdige leven. Samen met haar vriend Rien Welsink, bekend van Models in Capetown, pendelt ze tussen Amsterdam, Ibiza en Zuid Afrika voor hun agency Scala Management en diverse eigen foto -en modeklussen. Net als de meeste modellen is ze naast Youtube ook actief op Instagram, ook met haar alterego Jacqueline Timemaschiene als tegenhanger van haar glamourleven, zet ze hier met haar engelachtige uitstraling een andere kant van zichzelf neer. Vivian's boeren laten serieus ieder huis op zijn grondvesten trillen en de gemiddelde bouwvakker in verbazing achter. Voor Hunkemoller liet ze het stempel van plussize model definitief achter zich met een killerbody op de catwalk van Amsterdam Fashion Week. Ook Zalando zet haar veelvuldig in bij Campagnes.

Music Icons

Dit zijn mijn favorieten op muziekgebied in commercials waaraan ze meewerkten. Heeft geen toelichting nodig wat mij betreft, dit zijn echt legends.

Mustreads & Mustsees

In mijn vakgebied zijn er een aantal zaken die mijn vertrekpunt zijn. Ze vormen samen de basis van mijn werkwijze. Ik deel ze hier ter kennis en inspiratie met je.

Handboek Direct Marketing, Paul Postma

De ongekroonde koning van de database schreef meerdere malen over de werking en wetten van de DM cirkel. In zijn beginjaren werd er smakelijk gelachen om zijn visie, kennis en theorie, maar toen moesten fact based en loyalty ook nog ontdekt worden. Na de opzet van Airmiles was de kogel definitief door de kerk en wilde iedereen zich verrijken met dit vakgebied.

En ook in de afgelopen tijd waarin online en social het nieuwe walhalla leken, blijft het verhaal overeind, want de theorie van de DM cirkel is toepasbaar op alle kanalen: offline, online en social. De gehele klantreis is te volgen, voorspellen en optimaliseren met deze theorie en werkwijze.

Anotomie van de verleiding, Paul Postma

Over toegepaste neuromarketing, en dat klinkt echt enger dan het is, want hoe goed in de DM cirkel alles ook te berekenen is, toch blijft er altijd dat kleine laatste stukje ruimte die niet te verklaren is in klantgedrag. En dat zit hem in het feit dat uiteindelijk een definitief besluit komt uit buikgevoel. En dat wordt weer gedreven door het oude brein. Getriggerd door dit gegeven, ging Postma op zoek naar een verklaring voor het laatste stukje in het besluitvormingsproces van de klant en hoe het brein hierin te beïnvloeden is. En dat zit hem dus in klantcommunicatie, de manier waarop je je boodschap brengt. Hoe dat werkt vertelt Simon Sinek hieronder in zijn TED Talk over de Golden Cirkle.

De Contentbijbel, Cor Hospes

Maar als die boodschap richting de doelgroep dan zo belangrijk is, hoe pak je dat dan aan? En daar was het nieuwe vybewoord content met in haar verlengde storytelling. Want verhalen vertellen is zo oud als de mensheid. En een goed verhaal is het ook waard om verder te vertellen. Vertel daarom het verhaal wat jij aan je klant te vertellen hebt, zodat je je direct onderscheidt van de concurrentie en er in je doelgroep over je gesproken wordt. Dit boek geeft je handvatten, richtlijnen en legio voorbeelden hoe je dit aanpakt.

Simon Sinek:The Golden Cirkle

De kracht van eenvoud, klanten kopen wat je gelooft , niet wat je doet en hoe je dat doet. Bekijk hier hoe je ze triggert,inspireert en aanzet tot actie.

Brene Brown: De kracht van kwetsbaarheid

De echte connectie maak je door je kwetsbaar op te stellen richting je klant. Dat verklaart ook het succes van social media. Laat je zien, vertel over je persoonlijke drijfveer, waarom jij doet wat je doet, wat jou bijzonder maakt. Brene legt hier uit waarom.

Social Faves: Fresh smiles from RUMAG

De afgelopen tijd heb ik een aantal nieuwe mondhoekkrullers verzameld van mijn favoriete zwarte zielen club op social media. Bekijk hier mijn favorieten en laat die van jou zien in de in de comments. Verras me maar eens!

Kermis Faves

Voor Tilburg is de kermis toch wel echt het evenement van het jaar. Ik kan er enorm naar uitkijken, maar ook echt heel blij zijn als het weer voorbij is. Het hele centrum is totaal vergeven van kermis en slecht toegankelijk, veel wegen zijn afgesloten, er is ook veel troep en stank, maar vooral veel plezier. Heel gezellig maar niet zo handig als je even wat nodig hebt. Maar het blijft bijzonder 10 dagen lang de grootste kermis van de Benelux te huisvesten met 230 attracties in een feestelijke slinger van 3 kilometer dwars door de stad met als absolute hoogtepunt Roze Maandag, ooit de slechtste dag van de kermis. Hier een impressie van mijn hoogtepunten.

Tilburgse Heuvel met de kerk als middelpunt en op rechts de legendarische attractie The Tower waarin je vrijwillig een vrije val maakt.

Kermis op haar mooist by night vanaf De Heuvel (kerk) richting Piusplein (Mac).

De Tilburgse kermissnack bij uitstek, my guilty pleasure. "In ieder handje een broodje Jantje" is echt niet zo maar een gezegde, ze bestaan echt en zijn verrukkelijk.  Ook verkrijgbaar als Big Mac onder de naam "Bakkes Vol". Aanrader!

Tijdens Roze Maandag is het overal de hele dag zien en gezien worden op de kermis, met een heuse pride parade vanaf het station en officiële opening op het stadhuis. Helaas neemt de hoeveelheid kijkpubliek de laatste jaren een beetje de overhand. 

De Besterd uitkijkend op de Spoorlaan, perfecte plek voor een terras ( Kok Verhoeven ) om "Meense te lauwen" want dit soort gokvermaak is niet echt mijn ding.

Piusplein met het iconische Reuzenrad en een pleingroot terras en diverse cafe's

De Korte Heuvel verandert iedere avond in een openlucht club. 1 grote dampende massa, vooral tijdens Roze Maandag is the fissa aan. Voort te zetten bij 013 om de hoek links aan het einde van van de straat.

Met weemoed denk ik terug aan de begindagen toen Manfred Langer van de IT met zijn drag entourage Tilburg feteerde met een bezoek. Maandag was de slapste dag en is nu uitgegroeid tot een landelijk fenomeen. Wees welkom dus op dit feest voor iedereen!

Summer Faves

In de zomer zijn dit mijn favorieten. Met dit weer zweer ik bij deze producten en guilty pleasures. Sterk op merk en uitvoering, dat kan geen toeval zijn. Geniet van de zomer mensen! ik hou zo van warm weer, heerlijk gewoon.

Faves on social

Rumag

Rude Magazine, met de bekende ultiem botte quotes in de herkenbare zwartwit opmaak met de spatie vervangende puntjes. Inmiddels uitgegroeid tot een contentplatform met meer dan een miljoen bezoekers en een ruim assortiment passende merchandise, klaar om de volgende stap in ontwikkeling te maken, van grap naar onderneming.

 

Humor is mijn anker en vooral de donkere afdeling als je begrijpt wat ik bedoel. Regelmatig laat Rumag mijn mondhoeken krullen met een opmerking die eigenlijk niet kan. Zo herkenbaar dat mij al vaak is gevraagd of ik voor ze werk of dat zou willen. Ik laat je hier een aantal favorieten zien en zal deze bij behoefte verversen op termijn. Laat mij jouw favoriet weten of zien in de comments!

Faves on TV: greatest commercials ever

Tot de komst van internet domineerde TV voornamelijk het medialandschap als meest effectieve middel in het werven van nieuwe klanten. Maar het was ook een duur middel waarin kosten nog moeite gespaard werden voor het bereiken van de doelgroep.Ik deel hier de TV commercials die mij het meest raakten en aanspreken.

Think Different - Apple

Act from the Why, de theorie van Simon Sinek die insloeg als een mokerslag in marketingland, wat een eye opener.

 

Hoe heerlijk simpel kan het zijn en vooral klinken, maar dan de uitvoering. Er zijn maar weinig commercials of eigenlijk geen die kunnen tippen aan dit ultieme voorbeeld van hoe je je doelgroep bereikt en verbindt.

 

Je koopt niet wat ze doen, maar waar ze in geloven, een wereld van verschil. How great leaders inspire action, kijk en geniet!

De Zwaan - KLM

Als er 1 commercial is die mij keer op keer weet te raken, ja ik pink er een gemeend traantje bij weg, dan is het deze wel. Maar nu ben ik ook een ultieme chauvinist. Als ik een crew van de Royal Airforce op een vliegveld voorbij zie komen, maakt mijn hart een sprongetje van nationale trots.

 

Een vakantie begint echt met KLM. En op de terugweg ben ik eigenlijk al thuis zodra ik aan boord ben. Zakelijk vloog ik regelmatig met ze mee, jammer dat ze voor vakanties vaak de duurdere partij zijn, anders zijn ze standaard echt eerste keus. Deze commercial spreekt dan ook voor zich wat mij betreft.

The Box - Sony

Jarenlang was ik op zoek naar deze commercial, die online volledig onvindbaar was. Voor mij het ultieme voorbeeld van hoe een boodschap voor je doelgroep opgebouwd moet zijn. En dan de verbeelding daarvan, man man man, hou op met me.

 

Als een geluidsbox iets nastreeft, is het natuurgetrouw geluid, de ultieme klantbehoefte. En wat is dan een beter bewijs dat je daartoe in staat bent door met je geluid een paradijsvogel te verleiden tot een paringsdans. Kijk, verbaas je en laat je verrassen door deze natuurpracht. 

De "Lekkerste" commercials ever

Het moet niet altijd helemaal serieus, daarom deze week even tijd voor wat vermaak in de serie "prettig om naar te kijken". Mijn guilty pleasures in commercials: Enjoy!