google30ecf8c577a990d2.html
 
Content Inspiratie: Faves

Steeds nieuwe content bedenken is al moeilijk genoeg. Daarom inspireer ik je hier graag met mijn favoriete onderwerpen en mustsees.

Eurovision: The Best

Dit lied van Celine Dion, waar ik echt niet zo'n fan van ben, grijpt mij iedere keer naar de strot. En dat zegt wat, want ik ben echt niet zo'n jankerd van nature. Sterker ik spreek en versta niet eens Frans.

 

Tja en ABBA is altijd goed toch, niet te missen grote klasse. Kansloos om hier niet vrolijk van te worden. Het hele plaatje rond tot aan de dirigent, alles past in het concept. Ik hou daar toch zo van!

Vrijheid
ik beach.jpg

Vrijheid betekent voor mij kunnen doen wat ik leuk vind. En het zal geen verrassing zijn dat ik van mijn vak houd. Marketing en communicatie, creatie, concepten bedenken. Je kunt me niet gelukkiger maken. Op tijd bijkomen, opladen en het hoofd leeg maken horen daarbij. Om ruimte te maken voor nieuwe dingen. Voor mij is dat wel een valkuil om me niet te verliezen in het proces en maar door te gaan.

De ultieme plek om op te laden en de vrijheid te voelen, is voor mij aan het strand, waar dan ook Griekenland of Bali maakt niet uit. Daar komen de beste ideeën in me op. Zet mij op een bedje met een boekje in de zon en je hebt geen kind aan me. Even helemaal niks dan de warmte van de zon en het ruisen van de zee.

blikveld.png
Fave Commercials

Think Different - Apple

Act from the Why, de theorie van Simon Sinek die insloeg als een mokerslag in marketingland, wat een eye opener.

Hoe heerlijk simpel kan het zijn en vooral klinken, maar dan de uitvoering. Er zijn maar weinig commercials of eigenlijk geen die kunnen tippen aan dit ultieme voorbeeld van hoe je je doelgroep bereikt en verbindt.

 

Je koopt niet wat ze doen, maar waar ze in geloven, een wereld van verschil. How great leaders inspire action, kijk en geniet!

De Zwaan - KLM

Als er 1 commercial is die mij keer op keer weet te raken, ja ik pink er een gemeend traantje bij weg, dan is het deze wel. Maar nu ben ik ook een ultieme chauvinist. Als ik een crew van de Royal Airforce op een vliegveld voorbij zie komen, maakt mijn hart een sprongetje van nationale trots.

 

Een vakantie begint echt met KLM. En op de terugweg ben ik eigenlijk al thuis zodra ik aan boord ben. Zakelijk vloog ik regelmatig met ze mee, jammer dat ze voor vakanties vaak de duurdere partij zijn, anders zijn ze standaard echt eerste keus. Deze commercial spreekt dan ook voor zich wat mij betreft.

The Box - Sony

Jarenlang was ik op zoek naar deze commercial, die online volledig onvindbaar was. Voor mij het ultieme voorbeeld van hoe een boodschap voor je doelgroep opgebouwd moet zijn. En dan de verbeelding daarvan, man man man, hou op met me.

 

Als een geluidsbox iets nastreeft, is het natuurgetrouw geluid, de ultieme klantbehoefte. En wat is dan een beter bewijs dat je daartoe in staat bent door met je geluidskwaliteit een paradijsvogel te verleiden tot een paringsdans. Kijk, verbaas je en laat je verrassen door deze natuurpracht. 

STOM, stommer, stomst

Wegens succes op herhaling: Vorige maand was dit eigenlijk een probeersel geïnspireerd vanuit mijn blog over bodypositivity in LINDA begin augustus. De reacties waren enthousiast en positief, dus hier komen nog een paar zure oprispingen uit mijn rijkelijk gevulde irritatie kelder.

Mensen die tijdens hun vakantie iedere dag van profiel -en omslagfoto wisselen op socials. Waar ben je naar op zoek dan? Beetje weinig aandacht thuis? Please get a life during holiday. Dezelfde categorie propt overigens met gemak 35 foto's in zo'n fucking collage waar je je scheel op kijkt, what a joy, really

Van die fake it till you make it paupers die te pas en te onpas het woord "TOP"gebruiken als stopwoordje, so cheap. Categorie "smaak is niet te koop", allergisch voor dit soort.

Als ze je net kennen en al  na 5 minuten amicaal gaan doen en je "Carool" noemen, achterdochtig word ik daarvan, maar echt .......... yukyukyuk

Dat je praat over eten als "Sex on a spoon", dan is mijn zin per direct over hoor. Big NONO. Meestal types die rustig in korte broek een restaurant binnen stappen, dat ook nog

Hele volksstammen die zich voordoen als wetenschappelijk experts met politieke ambities op socials, vermeend gesteund door een of ander fakenews artikel van een discutabele clickbait bron. Angstaanjagend vind ik dat. Vaak types die in real life nooit bovenop de apenrots hebben genoten van het uitzicht. je moet je superieuriteit ergens laten gelden toch.

Dogmoms, wel ik zie nergens een bontvachtje en een natte neus. Hooguit een getrimde punani met een gedroogde pruim. Het is een hond muts en je houdt van m als je kind, maar je bent niet zijn moeder. en dat is genoeg, meer dan zelfs.

baby on board stickers op auto's 

alsof mensen inclusief jezelf daardoor anders gaan rijden.

Cupcakes, los van dat ik ze niet lekker vind, begrijp ik niets van de complete thuisbak hysterie rondom deze gebitsbedervende kutcakes, Bak een appeltaart,  eenvoudig en lekker, iedereen blij.

Binnen je zonnebril ophouden, hoe onbeschoft. Ik kijk mensen graag aan als ik met ze praat. Onderuitkijkers vertrouw ik per direct al niet, zo not done dus,

Dat ze mensen met Down syndroom meestal zo'n achterlijk kapsel geven. Omdat ze dan beter herkenbaar zijn of zo, waarom? Zo niet nodig

Yogi's die voorafgaand aan de les zitten te kakelen alsof ze 6 weken niemand gesproken hebben. Heel Zen allemaal huhuh...........

Autorijders die niet de snelweg opdurven en niet kunnen file parkeren. Lever je rijbewijs in en vlug!

Huidskleurige panties: showstopper numero uno

Faves: de tegenhangers....... in STOM

Met stip op 1: CROGS,ik wil daar serieus nog niet dood op gevonden worden.

Om in dezelfde sfeer te blijven: mensen die zich volvreten aan de koffietafel na een uitvaart en als slotakkoord ook nog een bloemstuk meenemen voor thuis, simpelweg omdat het zonde maar eigenlijk gewoon vooral gratis is.

Mosselen: echt niet om weg te krijgen, de gedachte alleen al, little vagina's

Red Bull, bij de lucht alleen ben ik er van tussen. 

Jeroen van de Boom, omdat hij liedjes jat en vervolgens net doet of het een ongelukje was. Nee, "Mag ik dan bij jou" is spontaan uit de lucht komen vallen speciaal voor jou. Wie is Claudia de Breij?

Mamaloe's die vrouwen die bewust kindloos zijn, bestempelen als "anders". Je kunt toch merken dat ze geen kinderen heeft.......................sterf trut, bewaar je mensenkennis voor het schoolplein.

Mannelijke collega''s die je toespreken alsof je een kleinkind bent met goedbedoelde tips puur in een sneue poging te laten zien hoe wijs ze zijn. Enjoy je apenrots, stakker

Vroeg opstaan, want geen ochtendmens

Van die types die zeggen dat ze 'm er wel even naast zullen zetten als je je auto staat te poetsen.

Kerels die hun partner "het vrouwtje" noemen

Marieke Elsinga, omdat ze zo graag een lekker wijf wil zijn en altijd zo haar best doet om een spontaan, sympathiek mens te zijn om dat te verbloemen, NOT duss, fake it till you make it.

Volk wat standaard te vroeg is, dat is namelijk ook niet op tijd

Wachten......., want zo zonde van je tijd

Dat we doen als of het normaal is dat slechts 30% van de vrouwen klaarkomt tijdens de sex alsof het een exclusief gezelschap is. En geloof me, beide sexen hebben daar een rol in.

Ongesteld zijn, doe mij gewoon iedere maand een sms-je met "Je bent niet zwanger" in plaats van die ellende met tampons, krampen etc.

Mama fietsen, volgestouwd met zitjes en vrolijke bloemenslingers.

Mustreads & Mustsees

In mijn vakgebied zijn er een aantal zaken die mijn vertrekpunt zijn. Ze vormen samen de basis van mijn werkwijze. Ik deel ze hier ter kennis en inspiratie met je.

direct marketing 30 postma.jpg

Handboek Direct Marketing, Paul Postma

De ongekroonde koning van de database schreef meerdere malen over de werking en wetten van de DM cirkel. In zijn beginjaren werd er smakelijk gelachen om zijn visie, kennis en theorie, maar toen moesten fact based en loyalty ook nog ontdekt worden. Na de opzet van Airmiles was de kogel definitief door de kerk en wilde iedereen zich verrijken met dit vakgebied.

En ook in de afgelopen tijd waarin online en social het nieuwe walhalla leken, blijft het verhaal overeind, want de theorie van de DM cirkel is toepasbaar op alle kanalen: offline, online en social. De gehele klantreis is te volgen, voorspellen en optimaliseren met deze theorie en werkwijze.

neuromarketing.jpg

Anotomie van de verleiding, Paul Postma

Over toegepaste neuromarketing, en dat klinkt echt enger dan het is, want hoe goed in de DM cirkel alles ook te berekenen is, toch blijft er altijd dat kleine laatste stukje ruimte die niet te verklaren is in klantgedrag. En dat zit hem in het feit dat uiteindelijk een definitief besluit komt uit buikgevoel. En dat wordt weer gedreven door het oude brein. Getriggerd door dit gegeven, ging Postma op zoek naar een verklaring voor het laatste stukje in het besluitvormingsproces van de klant en hoe het brein hierin te beïnvloeden is. En dat zit hem dus in klantcommunicatie, de manier waarop je je boodschap brengt. Hoe dat werkt vertelt Simon Sinek hieronder in zijn TED Talk over de Golden Cirkle.

contentbijbel.jpg

De Contentbijbel, Cor Hospes

Maar als die boodschap richting de doelgroep dan zo belangrijk is, hoe pak je dat dan aan? En daar was het nieuwe vybewoord content met in haar verlengde storytelling. Want verhalen vertellen is zo oud als de mensheid. En een goed verhaal is het ook waard om verder te vertellen. Vertel daarom het verhaal wat jij aan je klant te vertellen hebt, zodat je je direct onderscheidt van de concurrentie en er in je doelgroep over je gesproken wordt. Dit boek geeft je handvatten, richtlijnen en legio voorbeelden hoe je dit aanpakt.

Simon Sinek:The Golden Cirkle

De kracht van eenvoud, klanten kopen wat je gelooft , niet wat je doet en hoe je dat doet. Bekijk hier hoe je ze triggert,inspireert en aanzet tot actie.

Brene Brown: De kracht van kwetsbaarheid

De echte connectie maak je door je kwetsbaar op te stellen richting je klant. Dat verklaart ook het succes van social media. Laat je zien, vertel over je persoonlijke drijfveer, waarom jij doet wat je doet, wat jou bijzonder maakt. Brene legt hier uit waarom.