google30ecf8c577a990d2.html
 
Content actueel: La Ming Lounge

In de lounge laat ik allerlei zaken zien die mij opvallen en bezig houden in nieuws en actualiteiten.

Jumbo-AH Fittie

Ik vind het een afschuwelijk nummer, maar de commercial doet zijn werk. Zelfs de discussie die de KNVB probeerde te starten eindigde gisteren kansloos in het voordeel van Jumbo. Op social media kreeg de supermarkt zoveel bijval en support dat de KNVB met de staart tussen de benen vertrok richting het hol van de Leeuw. AH ontkende betrokken te zijn in het hele verhaal, wetend dat ze in deze kwestie het onderspit delven. Het lijkt er op dat AH de opmars van Jumbo zal moeten slikken en zich moet beraden hoe je met een gezin wel een goede commercial neerzet. Het is geen geheim dat ik het gezapige format van AH niet om aan te gluren vind. Wellicht is dit het moment dat ze zelf ook in zien dat het tijd wordt afscheid te nemen van Merel met haar hoge luizenmoeder gehalte.

#WZAWZDB ziet sterretjes

Ik zag ze gisteren al voorbij komen op mijn tijdlijn op FB. Hier zie je de bijbehorende film hoe Ajax haar trouwe supporters onderdeel maakt van het proces en het succes in een seizoen waar iedereen op de proef werd gesteld door jeweetwel. Dan maak je mensen wel echt onderdeel van je merk door ze te laten delen in het succes, al is het maar voor een klein stukje, iedere ster bevat ongeveer 0,06 gram van de schaal, maar het gaat om het gebaar. Geweldig bedacht dit. Ajax is wat mij betreft de enige club in Nederland met echt oog voor merkbeleid en visie. Dikke 10 voor idee en uitvoering. Dan snap je het helemaal hoor!

Back on track: Heerlijk helder....

De absolute klapper gisteren volgend op de Persco waarin het terras voorzichtig werd vrij gegeven, was toch zeker wel de aanhaker van Heineken met een vervolg op de legendarische skileraar Rudi commercial. Bekijk het origineel en de opvolger hier, net als de making of van dit karakter hieronder. In mijn speurtocht stuitte ik ook op een commercial die even de situatie waarin we de afgelopen tijd zaten weergeeft met een meer global karakter. Persoonlijk erg mooi gemaakt vind ik, met oog voor de mens en hoopgevend op betere tijden.  

Dilemma op dinsdag: Buma of real life

Dat ik geen fan ben van Kruidvat is geen geheim, hoewel ik er bijna wekelijks kom, want tja je moet wat tegenwoordig. Ik vind de formule gewoon waardeloos met die smalle gangen volgepakt met acties, aanbiedingen en voorraad. Zo irritant en bovendien alles behalve jeweetwel proof. Maar met hun nieuwe commercial geven ze toch even een goed voorbeeld.

Hilarisch vind ik het in tegenstelling tot de gezapige burgerlijke serie van AH, waarover ik al eerder mijn ongenoegen en irritaties uitsprak. Wat een gezapig gezever is dat met de werkende mama en haar model gezin, want dat vind de doelgroep blijkbaar fijn. Nee dat doen ze bij Kruidvat ff anders met een gescheiden moeder die na het wegwerken van wat achterstallig onderhoud op de drempel met haar Tinderdate even haar ex en het nageslacht onverwacht voor de kiezen krijgt, want ja papa moest vast nog even voetballen. Je begrijpt die scheiding ook direct. Heel veel ongemakkelijker gaat het echt niet worden. Heerlijk om van te smullen dit.