google30ecf8c577a990d2.html
 
Content actueel: La Ming Lounge

In de lounge laat ik allerlei zaken zien die mij opvallen en bezig houden in nieuws en actualiteiten.

Dogs of La Ming
B5776521-BE2C-4739-9618-8AB3234726E1.JPG

Westie

Dit is Pepper mijn laatste hond die inmiddels al een tijdje overleden is helaas. Dit ras is klein van stuk, maar groots van karakter, net als ik, en heeft mijn hart gestolen. 

fox terrier.jpg
weimaraner.jpg

Fox Terrier

Dit was mijn eerste hond, Bea, die mij met haar leven beschermde. Zij leerde mij de onvoorwaardelijke liefde die je van een hond krijgt vanaf mijn tweede. Sindsdien horen honden in mijn leven, zoals de spreuk "Who says diamonds are a girls best friend, never had a dog". Ik ben sindsdien een         "sucker for life". 

Weimaraner

Dit is het hondenras waar ik aan denk in de toekomst. Ik vind ze zo mooi statig en gracieus. Ik weet alleen niet of zo'n groot ras voor mij gaat werken, maar dat zien we later wel..... als ik groot ben. 

Photocredits: Carola van Laerhoven, prive archief

              Freddie Marriage & George Dulishkovych on Unsplash

Iconische merken hebben een lange adem
heineken stash.jpg
heineken fles.jpg

Iconische merken hebben een lange adem. Je bouwt ze niet van vandaag op morgen. Dat zie je ook terug in hun gedrag. Want dit merk herken je alleen al aan haar iconische verpakking. Iedereen die het groene export flesje ziet, weet waar we het over hebben. Omdat ze dat al sinds jaar en dag zo doen. 

Het geloof en trouw aan hun merk zien we ook terug in hun partnership met James Bond, wat al loopt sinds 1997. De nieuwe James Bond film zou eigenlijk in april 2020 uitgebracht worden. Maar door "je-weet-wel" is dit uitgesteld tot 30 sept a.s.

 

Dit wordt verbeeld met een commercial waarin geduld centraal staat. Want niets smaakt beter dan zaken waar je op moet wachten. Die beleving kennen we allemaal. Zo werkt het ook met merken. Mooie merken groeien niet snel, maar gedijen langzaam in een weldoordacht kader van een brandguide passend bij de organisatie. 

Photo credits:

Andri KLopfenstein & Ameer Basheer

on Unsplash

Van alle markten thuis

Deze vrouw kan het toch allemaal en ze is gewoon hilarisch grappig. Haar rol in Undercover waar ze met een bijna geloofwaardig Brabants accent een penose liefje neerzet. Ik trap daar als echte Brabo uiteraard niet in, maar het is een respectvolle poging, beetje gemaakt, maar het komt heel dicht in de buurt. En dan de legendarische Ruxandra in de familie Kruis, hilarisch goed. Om maar even niet te spreken over de diverse typetjes in de TV kantine, waarvan Maxima toch wel mijn favoriet is. En de persiflage van Femke Louise uiteraard. Nu neemt ze de honneurs waar in de nieuwe commercial van HAK, waar Herman de Blijker en wijlen Martine Bijl haar respectabele voorgangers waren.

Ga daar maar eens aanstaan. Maar of ze daar nu in geslaagd is, heb ik mijn bedenkingen bij. Om te beginnen is het flauwheidsgehalte van de HAK commercial al niet mijn ding en zijn we wat dat betreft meer gewend van deze dame. Maar goed, script is script en voor deze gage doe je waarschijnlijk gewoon je ding. Wat overigens het grote gevaar is van je verbinden aan een merk als celeb.

 

Anderzijds kun je je afvragen in hoeverre deze dame past bij het merk HAK. Haar populariteit zal de doorslaggevende factor zijn in deze schat ik. Ook hier zien we de duurzaamheidsdrang die momenteel heerst de overhand nemen, want de centrale boodschap is dat de groenten van HAK tegenwoordig ook duurzaam zijn. Overduidelijk in de serie iedereen doet het dus wij ook, kon de groot groenteconserven gigant uiteraard niet achterblijven.

 

Qua invulling vind ik m matig, de woordgrap over groene rode kool alleen al. Heeft daar serieus iemand lang over nagedacht voor een dikke vette factuur? Zo te makkelijk. En dan rode kool in de poke bowl is wel echt de klapper in de categorie smakeloos en niet te vreten wat mij betreft, maar ja je had die woordgrap al als uitgangspunt dussss. Volgens mij is het niet zo moeilijk dat rode kool en Japan geen match zijn. Überhaupt groenten uit blik niet. Mais is dan echt het enige wat ik persoonlijk zou kunnen bedenken. Of Wakame boontjes, maar die heeft HAK dan weer niet, moet je bij Bonduelle voor zijn. In de serie goed bedoeld op intentie, maar op inhoud zeer matig. Noem me een zeikerd, maar dit had vele malen beter gekund met dit talent aan boord. 

Jumbo-AH Fittie

Ik vind het een afschuwelijk nummer, maar de commercial doet zijn werk. Zelfs de discussie die de KNVB probeerde te starten eindigde gisteren kansloos in het voordeel van Jumbo. Op social media kreeg de supermarkt zoveel bijval en support dat de KNVB met de staart tussen de benen vertrok richting het hol van de Leeuw. AH ontkende betrokken te zijn in het hele verhaal, wetend dat ze in deze kwestie het onderspit delven. Het lijkt er op dat AH de opmars van Jumbo zal moeten slikken en zich moet beraden hoe je met een gezin wel een goede commercial neerzet. Het is geen geheim dat ik het gezapige format van AH niet om aan te gluren vind. Wellicht is dit het moment dat ze zelf ook in zien dat het tijd wordt afscheid te nemen van Merel met haar hoge luizenmoeder gehalte.

#WZAWZDB ziet sterretjes

Ik zag ze gisteren al voorbij komen op mijn tijdlijn op FB. Hier zie je de bijbehorende film hoe Ajax haar trouwe supporters onderdeel maakt van het proces en het succes in een seizoen waar iedereen op de proef werd gesteld door jeweetwel. Dan maak je mensen wel echt onderdeel van je merk door ze te laten delen in het succes, al is het maar voor een klein stukje, iedere ster bevat ongeveer 0,06 gram van de schaal, maar het gaat om het gebaar. Geweldig bedacht dit. Ajax is wat mij betreft de enige club in Nederland met echt oog voor merkbeleid en visie. Dikke 10 voor idee en uitvoering. Dan snap je het helemaal hoor!

Back on track: Heerlijk helder....

De absolute klapper gisteren volgend op de Persco waarin het terras voorzichtig werd vrij gegeven, was toch zeker wel de aanhaker van Heineken met een vervolg op de legendarische skileraar Rudi commercial. Bekijk het origineel en de opvolger hier, net als de making of van dit karakter hieronder. In mijn speurtocht stuitte ik ook op een commercial die even de situatie waarin we de afgelopen tijd zaten weergeeft met een meer global karakter. Persoonlijk erg mooi gemaakt vind ik, met oog voor de mens en hoopgevend op betere tijden.  

Dilemma op dinsdag: Buma of real life

Dat ik geen fan ben van Kruidvat is geen geheim, hoewel ik er bijna wekelijks kom, want tja je moet wat tegenwoordig. Ik vind de formule gewoon waardeloos met die smalle gangen volgepakt met acties, aanbiedingen en voorraad. Zo irritant en bovendien alles behalve jeweetwel proof. Maar met hun nieuwe commercial geven ze toch even een goed voorbeeld.

Hilarisch vind ik het in tegenstelling tot de gezapige burgerlijke serie van AH, waarover ik al eerder mijn ongenoegen en irritaties uitsprak. Wat een gezapig gezever is dat met de werkende mama en haar model gezin, want dat vind de doelgroep blijkbaar fijn. Nee dat doen ze bij Kruidvat ff anders met een gescheiden moeder die na het wegwerken van wat achterstallig onderhoud op de drempel met haar Tinderdate even haar ex en het nageslacht onverwacht voor de kiezen krijgt, want ja papa moest vast nog even voetballen. Je begrijpt die scheiding ook direct. Heel veel ongemakkelijker gaat het echt niet worden. Heerlijk om van te smullen dit.