Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Blog Nov: Lang leve de liefde

Photocredits: Melvin (cover) & Mayur Gala (header) on Unsplash

Carola, Ik ga het je gewoon vragen ….. 

Toen ik zag wie de afzender van dit bericht was in mijn inbox van LinkedIn, viel ik bijna van mijn stoel. Mijn volgers op social media zal het niet ontgaan zijn. Binnenkort is mijn verhaal over mijn meest liefdevolle moment van 2025 onderdeel van de liefdevolle Top 40 op het kanaal van Cor Hospes op LinkedIn. Het staat gepland in de “uitzending” van 10 december. Volg Cor dus als je benieuwd bent en dit nog niet deed. Voor waardevolle verhalen is deze man een grootheid en een mustfollow op het gebied van content creatie. Mijn grote inspirator, dus je begrijpt hoe vereerd ik ben in zijn Top 40 te staan. 

Om vast een tipje van de sluier op te lichten, mijn verhaal gaat over klantliefde in haar puurste vorm en ook nog eens in een totaal andere sector dan marketing. Een waardevol moment in het afgelopen jaar dat me greep en ontroerde. Een moment waaruit de pure ware liefde voor klanten keihard maar zo vanuit het hart bij mij binnenkwam. Het raakte mij diep en dan heb je mij precies waar ik wil zijn. Mijn manier hoe ik in de “wedstrijd” wil zitten als marketing Magic maker, los van de goedkope klantbenadering met alleen meer geld en winst als focus door Satan’s little helpers in onze verguisde sector. 

Geniet je ook zo van de Black Friday pulp die al 2 weken rond je oren vliegt? Wat een amateurs die het beeld van mijn vakgebied wat mij betreft ernstig bevuilen en de essentie van Black Friday overduidelijk niet hebben begrepen. Het zoveelste voorbeeld van een slecht gekopieerd concept uit de US rustend op traditie. En we weten dat dat nu net iets is waar ze aan de andere kant van de oceaan nu niet bepaald sterk in zijn. Retail Nederland overduidelijk ook niet. Ga dus weg uit mijn nest! 

Want ik ben ervan overtuigd dat het anders kan, vanuit liefde voor je klanten zorgen en zo de wereld, die continu schuift en ons verward, voor hen een stukje beter, makkelijker en prettiger te maken. Dat is liefde en dat gaat net een stapje verder dan customer centricity of de klant centraal, termen waar tegenwoordig het hele bedrijfsleven de mond van vol heeft in hun strategie, maar de praktijk laat vaak een andere trieste waarheid zien. 

Daarom ben ik zeer verheugd over de kans die deze week voorbijkwam en precies in mijn straatje past. Een mogelijkheid waarin ik precies kan laten zien waar ik goed in ben: Optimale klantbediening, naadloos vanuit een data driven aanpak voor de doelgroep ontwikkelde proposities, bulls eye passend in het segment. En geloof me dan heeft echt niemand moeite met het feit dat je daar geld mee verdient. Je doelgroep wil gewoon gezien worden en voelen en merken dat je ze gehoord hebt. Dan lijkt het me nogal een no brainer als je niet alles in het werk stelt hierop in te spelen.  

Dat is precies het speelveld waar ik wil zijn om het verschil te maken als marketeer acterend vanuit oprechte klantliefde. En ja daar betalen mijn opdrachtgevers mij graag voor. Kers op de taart is ook nog het verschil te mogen maken in het hogere segment van het hol van de leeuw van financiële dienstverlening voor vermogende doelgroepen, niet bepaald een easy crowd to please en voor mij ook een nieuwe wereld, blijer kun je me met de feestdagen in zicht niet maken. Ik ga dit soort uitdagingen graag aan, niet voor het geld, maar uit liefde voor mijn vak dat wat mij betreft staat of valt bij oprechte klantliefde -en aandacht, dat is hopelijk bij deze duidelijk.

Vast fijne feestdagen mensen, houd elkaar vast vanuit alleen maar liefde, meer hoeft dat niet te zijn.  

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign