Marketing Magic Maker:
Branding Stories & Feel Good Content
Content Cave
Steeds nieuwe content bedenken is al moeilijk genoeg. Daarom inspireer ik je hier graag met mijn favoriete onderwerpen en mustsees.



Fur Babies
Ik heb geen kinderen, een bewuste keuze overigens. Ik ben die “vreemde” vrouw die het gen mist om op de roze moederwolk te willen zitten. Ieder zijn keuze, maar het is zo niet aan mij besteed. En begin er dan niet aan is mijn overtuiging, want het is nogal een opgave en verantwoording een kind opvoeden. En reken niet op papa, want die heeft een hele drukke baan. Dus na het doorknippen van de navelstreng en een rondje beschuit met muisjes in de kraamweek, is het aan jou: prettige wedstrijd. Ik heb daar bewust voor bedankt, want ik wil andere dingen doen met mijn leven.
Maar dan honden, bij alles wat ook maar op een pup lijkt, sta ik “aan”. Al vanaf mijn tweede levensjaar heb ik meerdere furbaby’s in mijn leven gehad. Ook in de modewereld zijn huisdieren een ding om de link naar het vorige artikel meteen even te maken. Karl Lagerfeld werd zo verliefd op de kat van een vriendin waar hij op paste dat ze hem deze dame cadeau deed. En de rest is geschiedenis, want Choupette groeide uit tot een icoon met een eigen Instagram account met 253K volgers en diverse modedeals waarmee ze haar eigen onderkomen en personeel financiert, ondanks dat ze de enige erfgenaam van Karl zou zijn.
Niet alleen Choupette is een bekende in de modewereld. Niveille de bull terriër van Marc Jacobs is bijvoorbeeld regelmatig model in de campagnes van niet alleen de baas, maar maakte ook uitstapjes met Tiffany & Co waardoor hij in staat is te doneren aan goede doelen om bijvoorbeeld zwerfhonden te redden.
En dan bij La Ming Marketing is de groter ster uiteraard Pepper die inmiddels helaas al bijna 10 jaar niet meer in mijn leven is. Maar zodra de situatie daar is, krijgt deze dame zeker een opvolgster. Collega’s zeiden ooit: “De hond van Carool ziet er altijd uit alsof ze iedere dag naar de tentoonstelling gaan.” Ook hier dus goed gekapt en gelakt ten tonele.Black & White always together! En toen ze overleed: “Jouw hond heeft echt geleefd als een koningin” En zo hoort het ook, we doen het goed of anders niet bij La Ming Marketing -wordt vervolgd-
Photocredits: archief La Ming Marketing ( Frans Lahaye, Tilburg )



Inspiratie
Het logo kent dus een oorsprong in de modewereld. Maar er zijn meer inspiratiebronnen voor mij in mijn vakgebied. Zoals muziek en theater, allemaal vormen om een verhaal te vertellen. Want dat gebeurt niet alleen met tekst en beeld. Deze week werd ik in eerste instantie geattendeerd op de nieuwe commercial van ING door de muziek: “This is my life” van Shirley Bassey, heel veel meer drama en recht uit het hart ga je niet krijgen volgens mij. Prachtig!
Het valt niet altijd mee frisse ideeën op stoom te houden, dat moet je voeden. Naast muziek is dat voor mij de modewereld. Dus het was voor mij een feestweek met het Met Gala in NYC onder de regie van de Grand Dame van modeland Anna Wintour, chief editor Vogue USA. En de echte trouwe volgers weten dat ik ooit de bijnaam Anna W van Bankenland had, maar dat was inderdaad 10 kg geleden toen ik nog een kekke korte bob had en ook een eeuwige zonnebril ( nog steeds trouwens).
Anyways, deze week was het Met Gala waar alleen de crème de la crème van celeb USA en de iconen van de modewereld genodigd is door Anna ( the list is heilig) en iedereen elkaar naar de troon steekt op de rode loper. Dit jaar was het thema Karl Lagerfeld te eren, boegbeeld en Icoon van de Franse modechique die ooit zei ” Personality starts where comparising ends” Heel veel scherper kun je niet zijn over Personal Branding wat mij betreft.
En dan is de link met mijn vakgebied ook meteen gemaakt. `Want je moet het verschil duiden om de doelgroep voor je te laten kiezen. En dat mag wat mij betreft inderdaad goed gekleed en gekapt, het oog wil ook wat. Geen #metoo maar gewoon eyecandy, honger krijgen mag, eten doen we thuis.
Photocredits: archief La Ming Marketing




Het schaap
Laatst had ik het over de huisstijl van La Ming Marketing. Het verhaal van hoe het allemaal zo is gelopen. Open einde is nog het logo, dus daar ga ik vandaag verder. Ik kan me nog herinneren dat ik in de briefing van de graphic designer de wens uitschreef voor een logo als een parfum cq modemerk met een rijke historie die de tand destijds had doorstaan, bij voorkeur met een herkenbaar lettertype en een klein beeldmerk om het geheel te complementeren. Denk aan Chanel, Hermes, Yves Saint Laurent etc.
En daar was het schaap, want een beeldmerk met een paard zou in mijn geval, los van mijn manegejaren, nergens op slaan. Het schaap als knipoog naar mijn Tilburgse roots en mijn kwaliteiten als allround marketing & communicatie strateeg: het schaap met de 5 poten als inspirator in de sector en mijn team en het boegbeeld van de geest van het huis La Ming Marketing. Inmiddels is de schaap merchandise zeer gewild bij mijn volgers.
Recent las ik een artikel in de Nederlandse Vogue over de stoelendans van creative directors in modeland de afgelopen jaren. Iets waar ik en vele vakgenoten van mijn leeftijdscategorie helaas ook ervaring mee hebben. De reden voor mij om expliciet interim te willen werken. Ik hoef geen baan en kies bewust mijn kennis en kunde in tijdelijkheid in te zetten bij opdrachtgevers om het schip vlot te trekken en anderen te inspireren. Als het schip dan uit de haven is, zit mijn taak er op en kunnen anderen het overnemen en ik door naar de volgende.
Ik blij, opdrachtgever blij, iedereen blij en geen pijnlijk afscheid. Dus ben je op zoek naar een inspirerende interimmer, denk dan aan het schaap van La Ming Marketing!
Photocredits: archief La Ming Marketing


Freddie
Typisch Nederlandse merken, ik houd er zo van. Alleen de iconisch groene fles herken je toch al vanaf een kilometer, zeker de exportvariant in het buitenland. En ik drink niet eens bier, en in dit geval pils, want voor iemand die zo dicht bij Belgie woont is dit geen bier. Net als de Royal Blue crew van KLM, krijg ik hartkloppingen van dit soort zaken. Merken die zo’n sterke visuele branding hebben dat je het meteen herkent als je oog er op valt.
En dan het gezicht van de zaak: Freddie Heineken, wat een iconisch figuur die er alles aan deed zijn merk op de markt te zetten in de US. Daar persoonlijk alle horeca en hotels met enige importantie visiteerde om zijn product aan de man te brengen. En met succes, want dit biermerk is inmiddels 1 van onze bekendste exportproducten. Als je een Freddie besteld weet iedereen wat je wil hebben.
Deze volhardendheid hielp Freddie Heineken ook duidelijk in zijn klopjacht op zijn ontvoerders die wellicht zonder zijn doortastendheid nooit waren gepakt.
Photocredits: Andri Klopfenstein & Daniel Wirtz on Unsplash


Branding Guide
Het is zeker geen toeval dat mijn huiskleuren ijsachtige blauwtinten zijn, contrasterend aan het strakke zwart wit logo, wat weer een ander verhaal kent. Maar het is ook zeker niet zo omdat het zo goed matcht bij mijn ogen. Dat zou wel heel cheesy zijn. Maar wat dan wel?
Persoonlijk hou ik bij dit soort zaken van iets meer diepgang en doordachtheid als je je keuze maakt in Personal Branding.Het is in ieder geval niet iets van zo maar wat doen op basis van persoonlijke voorkeur. Dus juist daarom greep ik mijn kans al bijna weer 10 jaar geleden toen ik deel kon nemen aan een Challenge voor Branding Guides van een designer uit mijn netwerk.
Deze vakman met een Boeddhistische achtergrond had namelijk een methodiek ontwikkeld waar op basis van je geboortedatum en tijd wordt bepaald tot welke Branding Tribe je behoort op basis van de 5 elementen.
Ik kwam uit in de Air Tribe, typerend voor mensen die sterk analytisch onderlegd zijn en bij voorkeur vanuit cijfers en feiten aansprekende creatieve concepten ontwikkelen. Iedereen die ooit met mij heeft gewerkt, herkent mij hierin. Deze Tribe kende een Branding Guide met blauwtinten, niet geheel toevallig bij het element Lucht,dus die keuze was snel gemaakt en de rest is bijna 10 jaar verder geschiedenis….
Photocredits: eigen archief La Ming Marketing



La Ming de Nice
Inmiddels is het wel bekend dat La Ming Marketing is vernoemd naar mijn oma van moeders kant. Als je dat nog niet weet, klik dan hierboven even op DNA. Maar er is uiteraard ook een andere oma. Vandaag is haar verjaardag en ze zou dik in de honderd worden. Ze is er al lang niet meer, maar met ruim 80 jaar hebben we heel lang van haar mogen genieten. Vooral in mijn jongste jaren waren wij super close, omdat mijn ouders bij haar inwoonden, zoals het ging in die tijd. Tot mijn vierde jaar zagen we elkaar dus dagelijks en ik was haar oogappel tot aan haar dood.
Ik ben er van overtuigd dat de basis van je merk voortkomt uit je DNA, datgene wat je van oorsprong hebt meegekregen. Als ik nu opnieuw zou beginnen of wellicht bij een relaunch in de toekomst wordt het dus La Ming de Nice, omdat haar meisjesnaam De Nijs is. Maar hoe en wat, daar moet ik nog echt even op broeden. Een bedrijf staat nooit stil en zeker ik niet, daar kan oma van getuigen. Niks was haar te gek, tot sneeuw in de keuken in de winter, omdat het anders te koud was. Heel de vloer stond blank, hoeveel gekker wordt het.
Voor wie zich afvraagt waar mijn donkere uiterlijk vandaan komt, hierbij de informatie van de bron. Ik ben dus niet Indisch, maar familie Van Laerhoven is een soort Don Corleone familie met Nederlandse roots. Op foto’s van vroeger is het echt alsof je in een film van de Godfather bent beland, hilarisch om terug te zien. Vandaar waarschijnlijk mijn voorliefde voor Italie en mijn Italian Guilty pleasures.
Photocredits: eigen archief La Ming Marketing


Pay peanuts get monkeys
Met verbazing bekeek ik het tumult rondom Chat GPT de afgelopen weken. Want heel matig schrijvend Nederland zonder inspiratie dacht een nieuwe beste vriend te hebben gevonden in een computer. Je voelt m al aankomen: Niets is minder waar. Computers zijn namelijk geen mensen en kunnen met afstand niet tippen aan het functioneren van het menselijk brein. Wij kennen namelijk emotie en ons brein maakt uiteindelijk altijd keuzes op gevoel in de finale fase van besluitvorming. ( Laten we deze vuistregel uit de Golden Circle van Simon Sinek vooral even niet per direct vergeten).
Vorige week na de overwinning van de BBB maakte een Nederlandse mediaondernemer binnen een uur een boekje over deze partij. Prima boekje dat vertelt wie de BBB is en waar ze voor staat als je je dit afvraagt. Maar zoals hij zelf zei:”Het zal geen boekenprijs winnen op inspiratie en creativiteit” Laat staan mensen overtuigen iets van jou te willen, ook geen burgers noch boeren.
Voor wie genoegen neemt met gewoon een middelmaat verkooptekst die mooi samenvat wat je wil zeggen, is deze tool een prima basis ter ondersteuning. Voor wie het verschil wil maken met een tekst met een ziel en een kop en een staart die het verschil in de markt maakt, belt mij. Heel simpel, kost iets maar dan heb je ook wat. Het verhaal dat jouw verkoopt, dat verleidt en verbindt, exclusief bij La Ming Marketing.
Photocredits: Patrick Beznoska on Unsplash & archief La Ming Marketing


Life is all about juice
Vandaag las ik een artikel over modellenfeestjes in de Nederlandse Vogue. Tja het hoeft niet altijd zwaar inhoudelijk te zijn bij La Ming ,want ik ga namelijk heel goed op de jeu des levens. Maar je bent en blijft toch ook marketeer en ik vond het een eye opener hoe ook in de wereld van Fashion mijn vakgebied haar invloed heeft, althans wat betreft de rol van social media.
Want waar de modellenfeestjes voorheen na presentaties en persbijeenkomsten very wet en wild waren en vaak in de gordijnen eindigden, wordt dat nu bewaard voor de afterparty voor een select gezelschap op een “geheime” andere locatie. Want ook voor modellen is social media een goede, dikke extra boterham geworden, waar je vanuit personal branding geen smetje op het blazoen kunt gebruiken.
So far so good….. Het artikel ging over memoires aan badkuipen vol champagne en dansjes met Donatella en J Lo tot in de late uurtjes. Noem het oppervlakkig, maar heel eerlijk ga ik qua beeldvorming hier heel goed op.Ik heb mijn tijden van in de lamp hangen uiteraard ook gekend. Beter dan een kerstborrel tot half acht inclusief pubquiz. Het zijn wildere tijden waar ik met plezier aan terug denk. En dat was inderdaad in een tijd dat niemand een smartphone bij zich had. What happens at the party stays at the party. The good old days. We worden oud(er) inderdaad, maar blijven jong van geest en bovendien komt visie en ervaring alleen met de jaren! Dus dat mag er zeker zijn, daar hou ik mij in ieder geval aan vast.
Photocredits: Tobias Tullius & Joren Aranas on Unsplash

La Ming Marketing Next Level
Ik wil me als professional voortdurend uitdagen om het ook voor mezelf interessant te houden en bovendien te bouwen aan mijn toegevoegde waarde voor mijn opdrachtgevers. Dat verhaal over de Why kennen we nu inmiddels wel en moet toch ook een vervolg krijgen.
Nu word ik de laatste tijd erg getriggerd over de hele thematiek rondom duurzaamheid, want het mag overduidelijk zijn dat we daar wat mee moeten. Maar dat hele fragmentarische duurzaam dingetjes gedoe zit ook nogal in mijn allergie, omdat het vaak oogt als een meer “me too” “umwelt gutmensch” imago offensief dan dat het werkelijk zoden aan de dijk zet. Want dat is niet de juiste intentie en bovendien bij lange na niet genoeg.
Dussss is het mijn visie als we dan toch gaan voor groei laten we dan gaan voor duurzame groei die iedereen (commons) dient, dus alle stakeholders en niet alleen de shareholders. En ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar daar zit voor mij wel de uitdaging in een complexe problematiek waar voor iedere betrokkene de taak ligt een begin te maken, al is het er 1 met vallen en opstaan. Zo wordt uiteindelijk het geheel wel meer dan de som der delen, want niets staat los van elkaar, dat maakt het ook zo lastig. Het gaat om de intentie en daar wil iedere doelgroep zich namelijk aan committeren. So let’s go!
Fave Commercials
Think Different – Apple
Act from the Why, de theorie van Simon Sinek die insloeg als een mokerslag in marketingland, wat een eye opener.
Hoe heerlijk simpel kan het zijn en vooral klinken, maar dan de uitvoering. Er zijn maar weinig commercials of eigenlijk geen die kunnen tippen aan dit ultieme voorbeeld van hoe je je doelgroep bereikt en verbindt.
Je koopt niet wat ze doen, maar waar ze in geloven, een wereld van verschil. How great leaders inspire action, kijk en geniet!
De Zwaan – KLM
Als er 1 commercial is die mij keer op keer weet te raken, ja ik pink er een gemeend traantje bij weg, dan is het deze wel. Maar nu ben ik ook een ultieme chauvinist. Als ik een crew van de Royal Airforce op een vliegveld voorbij zie komen, maakt mijn hart een sprongetje van nationale trots.
Een vakantie begint echt met KLM. En op de terugweg ben ik eigenlijk al thuis zodra ik aan boord ben. Zakelijk vloog ik regelmatig met ze mee, jammer dat ze voor vakanties vaak de duurdere partij zijn, anders zijn ze standaard echt eerste keus. Deze commercial spreekt dan ook voor zich wat mij betreft.
The Box – Sony
Jarenlang was ik op zoek naar deze commercial, die online volledig onvindbaar was. Voor mij het ultieme voorbeeld van hoe een boodschap voor je doelgroep opgebouwd moet zijn. En dan de verbeelding daarvan, man man man, hou op met me.
Als een geluidsbox iets nastreeft, is het natuurgetrouw geluid, de ultieme klantbehoefte. En wat is dan een beter bewijs dat je daartoe in staat bent door met je geluidskwaliteit een paradijsvogel te verleiden tot een paringsdans. Kijk, verbaas je en laat je verrassen door deze natuurpracht.
Gamechanger
Deze Ted Talk van Simon Sinek veranderde niet mijn leven, maar gaf me wel een andere kijk op mijn vakgebied. Het werd overzichtelijk en logisch en daar houd ik dus van. In eens werd de manier waarop ik dacht en werkte samengevat in 1 logisch samengevat model. Meerdere opleidingen en vakliteratuur vielen op hun plek alsof het zo bedoeld was. Iets met Bricks & Clicks om het zo even te benoemen. Vaak hoor ik “Goed verhaal, maar dan denk ik en hoe nu verder”. Dat is ook niet makkelijk inderdaad, maar daar kom ik dan in beeld. Ik hoor graag als ik je kan helpen bij het duiden van jouw drijfveer zodat je WHY goed over de bühne komt en zijn shine kan pakken.
Eurovision: The Best
Dit lied van Celine Dion, waar ik echt niet zo’n fan van ben, grijpt mij iedere keer naar de strot. En dat zegt wat, want ik ben echt niet zo’n jankerd van nature. Sterker ik spreek en versta niet eens Frans.
Tja en ABBA is altijd goed toch, niet te missen grote klasse. Kansloos om hier niet vrolijk van te worden. Het hele plaatje rond tot aan de dirigent, alles past in het concept. Ik hou daar toch zo van!


Vrijheid
Vrijheid betekent voor mij kunnen doen wat ik leuk vind. En het zal geen verrassing zijn dat ik van mijn vak houd. Marketing en communicatie, creatie, concepten bedenken. Je kunt me niet gelukkiger maken. Op tijd bijkomen, opladen en het hoofd leeg maken horen daarbij. Om ruimte te maken voor nieuwe dingen. Voor mij is dat wel een valkuil om me niet te verliezen in het proces en maar door te gaan.
De ultieme plek om op te laden en de vrijheid te voelen, is voor mij aan het strand, waar dan ook Griekenland of Bali maakt niet uit. Daar komen de beste ideeën in me op. Zet mij op een bedje met een boekje in de zon en je hebt geen kind aan me. Even helemaal niks dan de warmte van de zon en het ruisen van de zee.

Mustreads & Mustsees
In mijn vakgebied zijn er een aantal zaken die mijn vertrekpunt zijn. Ze vormen samen de basis van mijn werkwijze. Ik deel ze hier ter kennis en inspiratie met je.
Handboek Direct Marketing, Paul Postma
De ongekroonde koning van de database schreef meerdere malen over de werking en wetten van de DM cirkel. In zijn beginjaren werd er smakelijk gelachen om zijn visie, kennis en theorie, maar toen moesten fact based en loyalty ook nog ontdekt worden. Na de opzet van Airmiles was de kogel definitief door de kerk en wilde iedereen zich verrijken met dit vakgebied.
En ook in de afgelopen tijd waarin online en social het nieuwe walhalla leken, blijft het verhaal overeind, want de theorie van de DM cirkel is toepasbaar op alle kanalen: offline, online en social. De gehele klantreis is te volgen, voorspellen en optimaliseren met deze theorie en werkwijze.

Anotomie van de verleiding, Paul Postma
Over toegepaste neuromarketing, en dat klinkt echt enger dan het is, want hoe goed in de DM cirkel alles ook te berekenen is, toch blijft er altijd dat kleine laatste stukje ruimte die niet te verklaren is in klantgedrag. En dat zit hem in het feit dat uiteindelijk een definitief besluit komt uit buikgevoel. En dat wordt weer gedreven door het oude brein. Getriggerd door dit gegeven, ging Postma op zoek naar een verklaring voor het laatste stukje in het besluitvormingsproces van de klant en hoe het brein hierin te beïnvloeden is. En dat zit hem dus in klantcommunicatie, de manier waarop je je boodschap brengt. Hoe dat werkt vertelt Simon Sinek hieronder in zijn TED Talk over de Golden Cirkle.

De Contentbijbel, Cor Hospes
Maar als die boodschap richting de doelgroep dan zo belangrijk is, hoe pak je dat dan aan? En daar was het nieuwe vybewoord content met in haar verlengde storytelling. Want verhalen vertellen is zo oud als de mensheid. En een goed verhaal is het ook waard om verder te vertellen. Vertel daarom het verhaal wat jij aan je klant te vertellen hebt, zodat je je direct onderscheidt van de concurrentie en er in je doelgroep over je gesproken wordt. Dit boek geeft je handvatten, richtlijnen en legio voorbeelden hoe je dit aanpakt.
Simon Sinek: The Golden Cirkle
De kracht van eenvoud, klanten kopen wat je gelooft , niet wat je doet en hoe je dat doet. Bekijk hier hoe je ze triggert,inspireert en aanzet tot actie.
Brene Brown: De kracht van kwetsbaarheid
De echte connectie maak je door je kwetsbaar op te stellen richting je klant. Dat verklaart ook het succes van social media. Laat je zien, vertel over je persoonlijke drijfveer, waarom jij doet wat je doet, wat jou bijzonder maakt. Brene legt hier uit waarom.
Dogs of La Ming
Photocredits: Carola van Laerhoven, prive archief, Freddie Marriage & George Dulishkovych on Unsplash

Westie
Dit is Pepper mijn laatste hond die inmiddels al een tijdje overleden is helaas. Dit ras is klein van stuk, maar groots van karakter, net als ik, en heeft mijn hart gestolen.

Fox Terrier
Dit was mijn eerste hond, Bea, die mij met haar leven beschermde. Zij leerde mij de onvoorwaardelijke liefde die je van een hond krijgt vanaf mijn tweede. Sindsdien horen honden in mijn leven, zoals de spreuk “Who says diamonds are a girls best friend, never had a dog”. Ik ben sindsdien een “sucker for life”.

Weimaraner
Dit is het hondenras waar ik aan denk in de toekomst. Ik vind ze zo mooi statig en gracieus. Ik weet alleen niet of zo’n groot ras voor mij gaat werken, maar dat zien we later wel….. als ik groot ben.

La Ming Marketing Merchandise
Als er iets kenmerkend is voor La Ming Marketing dan is het wel het schaap in ons logo. Het refereert aan het schaap met de 5 poten als beeldspraak voor mijn brede inzetbaarheid als allround marketing -en communicatie manager. Tevens is het een knipoog naar mijn Tilburgse roots, in het verleden bekend als de wolstad bij uitstek.
Bij La Ming Marketing komt alles vanuit een verhaal en ook de merchandise met de schapen kent een verhaal. Deze komen namelijk van Sjaal met een verhaal, een Nederlands bedrijf die alle producten laat maken in Nepal en zo de vrouwen daar voorziet van een zelfstandig inkomen door deze te verkopen in Nederland. Wat ooit begon als een probeersel met shawls uit Nepal groeide uit tot een volwaardig assortiment handgemaakte artikelen. Persoonlijk vind ik dit een fijne keuze, omdat we zo bijdragen aan een goed doel naast relaties blijmaken met de veel gevraagde schaap wannahaves.

Valentine’s Day at La Ming Marketing
Ik zie weinig inspirerends voorbij komen voor Valentijn vandaag. Veel verder dan promotie voor boeketten en kaarten komt het niet, dus geef ik zelf maar even een zwengel aan deze dag op persoonlijke titel. Tegenwoordig mag het ook voor iedereen waar je hart naar uitgaat, naast geheime liefdes, om de commercie nog een extra zetje te geven. Zo jammer, ik vind dat geheime liefde juist wel wat hebben. Maar ik ben wel de laatste die vandaag naast de brievenbus smachtend zit te wachten. Ik heb mijn grote liefde namelijk al lang gevonden met dank aan mijn grote voorbeeld in de kracht van kwetsbaarheid. Namelijk mezelf. Niet cheesy, want je kunt pas ten volle van een ander houden als je eerst van jezelf houdt:
“You are not perfect and wired for struggle, but you are worthy of love and belonging. Love with your whole heart, even when there is no guarantee”
-Brene Brown-
Happy Valentine my loves xxx
PS zie de screenshot van mijn Insta vandaag hier links. Je begrijpt: mijn dag kan niet meer stuk!!!

Photography: artists on Unsplash
Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing
Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie
Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign