Marketing Magic Maker:
Branding Stories & Feel Good Content
Reviews
In een gesprek over mogelijkheden voor Beekmans te werken, werd ik verleid mijn toekomstdroom te delen met Carola. Haar enthousiasme en professionaliteit werkte zo aanstekelijk dat al snel in een vervolgafspraak de toekomstvisie voor mijn volgende grote strategische stap na 10 jaar Beekmans Heftrucks uiteen werd gezet. Een indrukwekkende blauwdruk van het project om bij mijn stip op de horizon te komen. Geloof me dit wordt een gamechanger in de sector voor logistiek en warehousing. Voor marketing & communicatie ga ik haar zeker aanhaken om mijn doelen te realiseren.
Jarmo Beekmans, Founder en director Beekmans Heftrucks
Vanuit mijn behoefte meer leads te genereren via LinkedIn kreeg zowel mijn huisstijl als mijn persoonlijke en zakelijke LinkedIn profiel een aansprekende upgrade in beeld en tekst. Carola weet als geen ander te formuleren wat ik voor mijn klanten kan betekenen met een boodschap die raakt. Dat ze zelf 1 van mijn tevreden klanten is, helpt daar uiteraard zeker bij. Mijn verhaal voor mijn ideale klanten is echt haar specialiteit die zijn vruchten snel en merkbaar afwerpt. De visualisatie daarvan is opgefrist zonder de oorspronkelijke huisstijl geweld aan te doen. Met als kers op de taart een heerlijke persoonlijke aanbeveling op mijn persoonlijke LI profiel.
Marcel van Hest, accountant All4You Accountancy
In een brainstorm voor groeimogelijkheden kwamen we tot het idee voor een ready to wear collectie die ik, naast mijn exclusief handgemaakte hoeden uit eigen atelier, kan toevoegen aan mijn showroom van de enige(!) hoedenwinkel in textielstad Tilburg. Zo heb ik voortaan naast mijn exclusieve handgemaakte modellen ook een laagdrempelige collectie voor de kleinere beurs. Zo ben ik bereikbaar voor een bredere doelgroep om kennis te maken met mijn artistieke mogelijkheden.
Daffy De Vyldre, Millinery & Memory artist, Hoeden atelier De Vyldre, Stylist, Masterclasses hoeden maken
Voor Het Nationaal Warmtefonds is de volledige klantcommunicatie herzien op Begrijpelijke Taal (B1 niveau). Tijdens dit proces zijn de soms complexe productproposities ook duidelijker neergezet. Alle adviezen ten behoeve van een logische aansluitende klantreis in dit geheel zijn in een later stadium geïmplementeerd bij de klantenservice, net als in de optimalisatie van een volledig nieuwe website.
Deze verbeteringen sorteerden voor op de campagne “Ook voor jou” om de Energiebespaarlening van Het Nationaal Warmtefonds landelijk opnieuw op de kaart te zetten in de verduurzaming van de Nederlandse woningmarkt. Voor deze online campagne ondersteund door radio participeerde Carola naar grote tevredenheid met de haar typerende spot on scherpte in het bestuursteam voor de briefing en pitch van betrokken reclamebureaus.
Carola is een gedreven allround marketing professional. Ze is een kei in het invullen van interim marketing posities. Ze vindt snel haar draai en opereert direct zelfstandig. Heerlijk! Ze ‘onboard’ zichzelf in je organisatie. De opgeleverde resultaten zijn voor ons een aanwinst voor de business. Specifiek mogen wij terugkijken op 3 fantastische fysieke events voor onze klanten voor de methodes Rekenblokken, Taalblokken en Take Care ( zorg & welzijn ). Alles was tot in de details super georganiseerd. Dus als je een creatieve en energieke interim marketeer zoekt, kies dan voor het goud van La Ming Marketing.
Klasse marketeer!
Juiste balans tussen taak en mens: hard/hart voor de zaak en zacht op de relatie.Pro-actieve meedenker. Creatief. Professioneel en dat betekent: 5 stappen verder denken dan wat gevraagd wordt, zeer precies/3 cijfers achter de komma, oog voor alle details.Strak houdend aan de afspraken en regienemend. Aan zo iemand heb je wat van start t/m eind en evaluatie. Laat geen enkele steek vallen. Wat een meedenker en persoon waar je op kunt bouwen en vertrouwen. En met heerlijke humor! Neem haar altijd aan voor een project!!!
Jean-Paul Kokkeler, Methodespecialist MBO ICT & training, Malmberg
In de periode dat ik met Carola heb samengewerkt, leerde ik haar kennen als een no nonsens marketeer die zich verdiept in de materie en professioneel en hands on marketing service levert. Ze zette bovendien daarnaast een waardevolle marketing toekomstvisie neer als blauwdruk voor onze hypotheeklabels. Samenwerken met Carola heb ik als zeer plezierig ervaren, waarin ze opvalt als positief kritisch en outside in marktperspectieven vertaalt in kansen voor het marketing -en distributiebeleid. Kortom ik heb Carola ervaren als een marketing professional, direct in communicatie met veel humor en fijn om mee te werken.
Arie Blokland, Head of Business Development, Ingage
Carola maakte voor mij een marketingplan als vertrekpunt voor mijn klantcommunicatie en een aanzet voor content- creatie waarmee ik mij onderscheid van mijn concurrenten. Heel fijn hoe een professional met een frisse blik de zaak even op scherp zet en inspireert. Meestal pak ik deze denkrichting erbij als ik zelf teksten schrijf. Het is eigenlijk mijn standaard vertrekpunt in al mijn communicatiemiddelen. Praktisch om zo’n professionele basis bij de hand te hebben.
Dennis van de Voort, DVDV Webdesign
Carola heeft mij voorzien van een aantal zinvolle adviezen op het gebied van marketing en scherpte gegeven aan de uitvoering daarvan in onze communicatiemiddelen. Na jaren succesvol ondernemen in het coachingsvak verdwaal je toch een beetje in je eigen “blinde vlek” en is het prettig te werken met een extra scherpe blik van een professional die bovendien ook de uitvoering in de juiste versnelling zet en een schitterend resultaat levert.
Pedro van Helden, Solvid Ondernemen
Carola heeft voor mij een nieuwe website gemaakt voorzien van een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Ook de inhoud en routing heeft zij volledig voor haar rekening genomen, waardoor mijn doelgroep volledig en aansprekend wordt geïnformeerd over de mogelijkheden in mijn praktijk. Ik heb gemerkt dat we vrijwel direct beter vindbaar zijn online en dat de aanvragen voor kindersportlessen snel zijn verdubbeld.
Ingrid Comes, Praktijkhouder Move-ing KInderfysiotherapie
Carola is echt onvermoeibaar in haar streven het beste resultaat te boeken op het gebied van marketingcommunicatie. Werken met Carola staat garant voor succes en er worden snel meters gemaakt. Ze is oneindig enthousiast en weet als geen ander de klant voorop te stellen. Daarnaast is het fijn schakelen met een prettige persoonlijkheid.
Johan Bolt, Bikkelhart, online development & sales optimalisatie
La Ming Marketing van Carola van Laerhoven, een prikkelende naam met een rijmschema. Een naam die blijft hangen, helemaal als je Carola eenmaal hebt ontmoet. Een brokje energie, power en dat gekoppeld aan een aanstekelijk positief en lekker kritisch karakter. Ik ken weinig marketeers die op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau zo gemakkelijk en kundig kunnen schakelen met hun opdrachtgever en daarbij ook de uitvoering in de hoogste versnelling zetten!
Erik Mulder, Projectmanager ICT & Business Development
Carola is iemand die écht kan aanpakken. Ze durft beslissingen te nemen en voelt feilloos aan wat de behoeften van de klant zijn. Ze heeft verstand van zaken en is altijd op zoek naar een passende oplossing. Daarbij deinst ze er niet voor terug om out-of-the-box te denken. Kortom, het is heerlijk samenwerken met Carola!
Caroline Sosef, Projectmanager Communicatie & Corporate Affairs Rabobank Nederland
Carola heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de marketingplannen en acties voor het product Lenen Particulieren binnen Rabobank, waaronder een aangescherpte positionering van het product binnen het totale productassortiment en een uitstekende (online) marketingcampagne.
Typerend voor Carola hierin is dat ze fact-based een propositie ontwikkelt en een marketingplan opstelt, waarin de belangen van alle betrokken partijen worden gerespecteerd, afgewogen en afgestemd en waarbij de klantbehoefte altijd het centrale, heilige vertrekpunt is en blijft.
Lissy Kemena, Marketing Manager, Rabobank Nederland
Ze is verfrissend recht voor zijn raap en ongelofelijk slim en gedreven. Haar combinatie van theoretische kennis en praktisch inzicht is volgens mij uniek. Iemand die niet alleen de koers uitzet, maar het schip bij aankomst ook even aan de wal knoopt.
We werkten aan meerdere campagnes samen: SNS Zelfkrediet, nieuwe retailconcepten SNS kantoren en bankwinkels, SNS Betaalpakketten, SNS Surpriserekening (zie video hier naast) en SNS Schatkids Sparen.
Brenda Dekkers, 2x woordwaarde, voormalig Creative Director Stopkracht voor SNS Bank
Carola is een heel gedreven professional. Geen oppervlakkige marketingtaal, maar werken op basis van facts & figures. Ze heeft haar vak vanaf de basis geleerd: analytisch inzicht door het ontwikkelen van databasemarketing bij Otto (in een tijd waarin big data nog geen big issue was) en het vertalen naar marketingacties en marketingconcepten. Carola legt zonder meer de vinger op de zere plek en zal vanuit haar competenties passende oplossingen aanreiken.
Rainer Flake, ValueWeNeed, voormalig directeur Otto B.V.
Weten wat ik voor jou kan betekenen?
Photography: artists on Unsplash
Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing
Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie
Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign