Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Blog Feb: Branding Bullshit

Als er al 1 wens is dit jaar dan is het wel vanuit operatie meer naar tactiek en strategie te gaan in mijn opdrachten. Of beter gezegd vanuit strategie meer tactisch te werken naar spot on concepten in aansturing naar operatie. Nu weet ik vanuit mijn ervaring er gaande weg toch wel wat van te maken in operatie met datgene wat er ligt, wat dat betreft schakel ik snel. Met hier en daar wat zijdelingse aanscherpingen weet ik het meestal wel zo te draaien met mijn vlotte, scherpe pen dat zaken uiteindelijk op hun juiste plek vallen. 

Maar als alles er op gericht is maar zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld te verdienen, wordt het echt lastig. Als de doelgroep ergens gevoelig voor is, dan is het namelijk dit wel. En op het moment dat ze dit soort schijnintenties ruiken, zijn ze weg. En terecht, want niemand doet zaken met geldwolven en prutsers, laten we even eerlijk zijn. De klant gaat optimaal op “ontvangen” wanneer je voelbare wil vanuit oprechte intentie te willen helpen over de bühne komt. En die boodschap start bij je waarom en dat is iets anders dan plat heel veel geld verdienen. 

Wie dat nog steeds niet begrijpt, heeft 2 keuzes: mij inhuren of vast je verhuisdoos inpakken, want ik beloof je dat dan het eind in zicht is voor je ( en ja stiekem moet ik best wel eens lachen om het prutswerk wat ik voorbij zie komen ). Pas als het juiste strategische kader staat als vertrekpunt richting de doelgroep en dit on point wordt doorvertaald in aansprekende campagne concepten, zal de doelgroep warm draaien voor je en het geld met liefde bij je uitgeven. Iedereen begrijpt dat er geld verdient moet worden en dat mag ook, het gaat alleen om de manier waar op. 

En dat is waar ik in beeld kom, dan hoef ik geen tijd te steken in datgene recht maken wat helaas te krom is of met 40 rollen plakband krampachtig aan elkaar hangt. Want wat kom je gaandeweg een hoop goed bedoeld broddelwerk tegen. Dat is overigens ook inherent aan het marketing & communicatie vak waar velen een mening over hebben. En je leest het goed: er is een heel duidelijk verschil tussen een mening hebben en er verstand van hebben op basis van jarenlange ervaring en een gedegen theoretische onderbouwing vanuit opleiding en training. Het gaat namelijk net iets verder dan een lievelingskleur en voorkeur voor iets of iets lekker kunnen verwoorden.

En dan hebben we tot slot nog de vloek van het stagiaire plus model, waar blijkbaar verwacht wordt iets professioneels neer te zetten met mensen die het vak eigenlijk nog moeten leren. Grote vraag is van wie dan, want vaak lopen ze stage bij een bedrijf zonder marketingafdeling, die deze initiatieven ook nog durven meenemen onder de noemer MVO. Ja lees het nog maar een keer, want dat stond er echt en de HR manager in kwestie verdedigde het nog met verve, althans dat dacht hij. Iedereen die mij kent, weet dat dat anders liep. 

Dus terugkomend op mijn openingszin hoop ik na de luwte in de interimmarkt rondom de feestdagen en een trage opstart in het nieuwe jaar binnenkort mijn handen uit de mouwen te mogen steken voor een opdracht met een strategisch/tactisch karakter, waar ik vanuit een spot on strategisch vertrekpunt de mooiste concepten mag bedenken en in effectieve campagnes naar grootse hoogte mag brengen. En dat mag wat mij betreft overal zijn, want een goed interimmer kun je overal neerzetten. Maar er is altijd 1 vertrekpunt waarin voor mij de lat hoog ligt als je me een beetje kent. En dat voorbeeld zie je hieronder:

Best Campaign ever…..

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign