Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Blog Juli: De gouden Carolus

Photocredits: Roberto Nickson & Thijs Degenkamp (cover) on Unsplash

De nieuwe blog liet even op zich wachten, want het kan je bijna niet ontgaan zijn dat ik deze maand, over beter gezegd begin vorige maand, ben gestart op een nieuwe opdracht. En wat voor een opdracht, want dit past echt helemaal in het plaatje zoals ik het had bedacht voor dit jaar. Mijn trouwe volgers weten dat ik dit jaar wilde gaan voor duurzame groei als het dan toch groei moet zijn, wat in het bedrijfsleven bijna onontkomelijk is. Eind Juni kruisten de paden van Polestar Capital en La Ming Marketing, zoals het moest zijn en de rest is en wordt zeker geschiedenis.

Polestar Capital vertegenwoordigt namelijk het Nationaal Warmtefonds en neemt sinds 3 jaar de operatie van deze inclusieve financier voor verduurzaming in Nederland voor haar rekening. Bewonderenswaardig wat hier in deze korte periode is neergezet en gerealiseerd. Maar gaandeweg werd de behoefte aan visie en scherpte in uitvoering op het gebied van marketing & communicatie ook duidelijk. Aan mij de eervolle taak lijn en impact te brengen in het verhaal wat de doelgroep moet weten over Nationaal warmtefonds. Een rol die mij, als ik dat mag zeggen, op het lijf geschreven is.

Het zal niemand verbazen dat ook hier de Golden Circle in beeld komt voor een verhaal met impact. Een verhaal dat onontkomelijk verteld en gedeeld moet worden. En hier stopt het even voor nu, maar neem van me aan dat er mooie zaken komen. Aan mij zal het in deze zeker niet liggen, maar na mijn eerste “ingraafperiode” begint het stof nu te dalen en concentreer ik me eerst op zicht krijgen op orde en volgorde en het dichten van de eerste meest prangende concrete gaten in de klantreis, zodat dat doorloopt terwijl we bouwen aan de toekomst in meerdere opzichten. Daarover later meer, maar blijf me volgen om op de hoogte blijven.

Iedereen die mij kent en ooit met me gewerkt heeft, kan ongeveer wel invullen waar dit naar gaat leiden. Ik ga voor werk waar ik trots op kan zijn, ook jaren na dato. Een verhaal dat staat als een huis en rond is op boodschap: De potentiële klant in 1 keer grijpt en meeneemt, van bovenliggende pay off naar bewijsvoering vanuit proposities. Onderstaande campagne die ik inmiddels alweer bijna 10 jaar geleden maakte voor Rabobank getuigt daarvan. Goed werk doorstaat de tand des tijds, dus daar gaan we nu ook voor. – “I just love it when a plan comes together”.

– to be continued – De blog voor Augustus komt deze maand nog om op schema te blijven 😉 Volg de making of de Gouden Carolus hier in mijn maandelijkse blog.

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign