Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Blog mei: The Golden Shitpile

Photocredits: Jingming Pan on Unsplash

Het is geen geheim dat de The Golden Circle van Sinek helemaal mijn ding is. Ik eet en adem deze theorie simpelweg. En dat is nodig om het goed te doen, althans in mijn ogen. Ik weet dat er niet 1 waarheid is, maar wat zie je inmiddels veel broddelwerk voorbijkomen. Je kent het wel van dat volk dat denkt het te snappen met alle gevolgen van dien. Hele afdelingen zijn bevolkt met mensen die blijkbaar zijn aangenomen omdat ze het woord marketing kunnen schrijven. In de serie “In het land der blinden is 1 oog koning”, simpelweg om spontaan bang van te worden. “Wauw hoe kun je ……?”

Het is namelijk niet zo maar een kwestie van een Ted Talk kijken en aan de slag. Je moet de theorie doorgronden en vervolgens scherp pragmatisch toepassen. Blijkbaar ben ik daar goed in, want meerdere malen heb ik een marketingkoers al op scherp gezet met deze theorie, die inderdaad echt heel scherp is, mits op de juiste wijze toegepast. En dan de keuze van de juiste verwoording als magische finishing touch. Meerdere malen hoorde ik: “Tja, goed verhaal van Sinek, maar dan denk ik en wat nu als ik het voor mijn organisatie moet toepassen.“ Ik heb al vele bijzondere varianten en exoten op mijn netvlies voorbij zien trekken.

Zonder enige borstklopperij te pretenderen, kom ik daar in beeld. Dat is de reden waarom ik de term Marketing Magic Maker op alle fronten waarmaak. Het vertrekpunt van jouw verhaal aan de doelgroep is bepalend voor ALLES. Jouw drijfveer die je unieke plek in de markt markeert. Uitgewerkt in betekenisvolle proposities als bewijsvoering voor je verhaal, ondersteund door aansprekende content op alle kanalen van het hedendaagse medialandschap. En tot slot meetbaar gemaakt ter optimalisatie van alle toekomstige campagnes. Want de klassieke DM cirkel stopt nooit en is daarmee geen eenmalige investering, maar een fundament voor de lange termijn.

Zo dat was weer een hele streekroman aan vakjargon die ik je graag uit handen neem. Benieuwd naar het gouden ei in jouw Golden Circle? Laten we eens van gedachten wisselen hierover. Ik help je graag op weg! Boek je afspraak via het contactformulier en dan zijn we los!

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign