Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Blog Okt: Manifest

Het einde van het jaar komt in rasse schreden dichterbij, maar ik doe niet aan goede voornemens. Op de eerste plaats, omdat het meestal hetzelfde riedeltje is waar in werkelijkheid serieus te weinig van terechtkomt. Ik kijk daarom liever op een andere manier naar het nieuwe jaar: hoe ik de toekomst zie en hoe ik daar als mens en professional voor La Ming Marketing een rol in wil vervullen. Dit jaar is al ingezet op de “Why the world is waiting for”  als next step van de Golden Circle. Op mijn laatste opdracht zette ik hierin de eerste stappen en dat smaakt zeker naar meer. 

Want dat er wat moet gebeuren in deze wereld is overduidelijk. Dus als het dan toch groei moet zijn, dan bij voorkeur toch echt duurzame groei, waar de rol van de natuur oprecht en serieus wordt meegenomen in de afwegingen van het bedrijfsmodel. In een eerdere blog schreef ik: “Alleen de  wendbare partijen overleven “. Precies die ontwikkeling en bewustwording zie je meer en meer, want deze generatie neemt duurzaamheid overduidelijk mee in de afweging van het aankoopproces. Waar voorheen “Groen” met name werd verkocht aan de happy few en op basis van prijsvoordeel, vaak zwaar gesubsidieerd door de overheid, shiften we nu juist naar de bereidheid van de consument meer te betalen voor een verantwoord product waar de natuur een afwegingsfactor is in het productconcept en productieproces.

We komen overduidelijk steeds op het welbekende kiezen of delen punt, dat is eigenlijk waar het kort samengevat op neerkomt. Of je gaat de schade die je de aarde toebrengt echt compenseren of je gaat eraan werken deze schade zo veel mogelijk te beperken in de toekomst. Dan hebben we het dus over de echte changemakers en truecosting. De kosten van het herstel van de schade die je de wereld berokkent, zou echt voor jouw rekening moeten komen. Dat is de echte kostprijs van je product. De wereld is van iedereen, dus de schade die je toebrengt willen we graag gecompenseerd zien. En reken maar van yes dat dat geld gaat kosten en het bedrijfsmodel een ander perspectief geeft. Klaar voor de toekomst betekent niet meer alles voor de laagste prijs. Maar het beste product voor de wereld voor een acceptabele prijs. Klaar om de transitie naar de next level Why te maken? 

Boarding for “the Why the world is waiting for” starts here. En voor wie dit klinkt als een hoop groene woke gekkigheid? Iedereen die mij kent weet dat ik geen lid ben van die club. Ik ben wel gepassioneerd over het werk wat ik doe, zoals in mijn laatste blog te lezen was. Ik ga heel bewust voor mijn werkgeluk en niet voor mijn gelijk. Maar neem van me aan: “Here is to the crazy ones! The ones who think they can change the world, are the ones that do” -Steve Jobs-

Alles begint namelijk bij het verhaal wat jij aan je klanten te vertellen hebt vanuit je zuivere bestaansrecht. Zullen we daar dan nu een meer duurzaam verhaal van maken waar je doelgroep op zitten te wachten?  Verhalen vertellen is zo oud als de mensheid. Mensen vertellen graag een goed verhaal aan elkaar, ook over jou. Geef je klanten daarom een goed verhaal dat ze over jou kunnen vertellen. Een verhaal dat prikkelt, inspireert en verbindt en zo meer, betere en trouwere klanten oplevert dan ooit tevoren.

En dan tot slot de aansluitende next level voor de Marketing Magic Maker, het boegbeeld van La Ming Marketing: een vrouwelijke professional die weet waar ze voor staat en vanuit die overtuiging zelfbewust ruimte en tijd maakt voor dialoog, berusting en verbinding met mezelf en anderen. Ruimte voor dialoog houd je namelijk scherp en de inhoud krijgt echt de kans te evolueren vanuit ieders kennis en bijdrage aan het geheel. Bovendien ontstaat er naast een betere inhoud ook verbinding, omdat de ander zich gehoord voelt en een podium krijgt in het resultaat. Uit verbinding ontstaat weer positiviteit en verdwijnen ego gedreven zaken als sneeuw voor de zon. 

Ik laat me niet meer verleiden onder het mom van tijdsdruk en snelheid van dit pad af te wijken, daar is het te belangrijk voor. Bovendien straalt het uiteindelijk af op mijn Personal Brand en dat wil ik al helemaal niet. Een gewaardeerd professional die staat als een huis vanuit vrouwelijke zachte kracht in het team waar ik mee werk en daarbuiten. Kwetsbaarheid is namelijk niet voor pussies, maar biedt juist de ruimte voor gezamenlijke groei, innovatie en ontwikkeling. Hierbinnen kun je samen heel mooi werk neerzetten. Want daar word ik echt oprecht echt heel gelukkig van: Marketing Communicatie pareltjes neerzetten die vertrekken uit een gedegen strategische basis. Pareltjes van werkgeluk die ontstaan vanuit een proces van overvloed in rust en tijd en oog voor elkaar. 

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign