Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Blog Sept: Gelijk of geluk?

Het zal je niet ontgaan zijn dat ik in September in Malaga ben geweest bij mijn coach, net als vorig jaar. De blog van Augustus is er in alle drukte even bij ingeschoten dit jaar, soms haalt het leven nu eenmaal je agenda in, zeker als je op een boeiende opdracht zit. Maar voor September maak ik begin oktober nog even een inhaalslag, omdat ik weet dat mijn volgers zeer geïnteresseerd zijn in mijn “Malaga Moves”. Net als vorig jaar ging ik weer 3 intense dagen door de “wasstraat” bij Maris als vervolg op mijn Intensive van vorig jaar. Dit traject duurt overigens ook weer een half jaar, want na Malaga hebben we nog iedere 3 weken een online call om alles in daily (business) life te laten beklijven.

Ik blik eerst nog even heel kort terug op vorig jaar, bij interesse vind je het volledige verhaal in de blog van September 2022 die hier nog steeds online staat. Vorig jaar hebben we gewerkt aan het laten zakken van mijn ijzeren gordijn om het even kort samen te vatten. De transformatie was opzienbarend, zowel voor mij als mijn omgeving. Maar je smelt een ijskap niet in een uur of 3 dagen en zelfs een jaar later zijn er echt nog wat restverschijnselen van je oude gedrag. Daar richtte het programma zich dit jaar op in mijn pad naar inner excellence zoals het 1 op 1 programma heet bij Power to Blossom. Als zelfstandig ondernemer heb ik in principe geen leidinggevende die me stuurt en vormt, dus daarom mag Maris deze 3 dagen per jaar exclusief “de baas spelen” in de ontwikkeling van mijn vrouwelijk leiderschap.

Het traject startte ook dit jaar weer met een gedegen voorbereiding online op het thuisfront van La Ming Marketing en kreeg in Malaga het thema “Wil je gelijk of geluk?” als startpunt. Ik laat me namelijk nog te vaak en te snel naar mijn zin verleiden snelheid te maken in zaken bedenken, maken en opleveren om te laten zien wat ik kan en voor waar ik voor sta. Hierdoor ga ik ongemerkt aan dingen voorbij, ook mijn personal brand. Best bijzonder als je zelf de stelling naleeft van “Van snel komt meestal strond”. Ai ai ai….En toch gebeurde het me helaas weer . Daarom hebben we gewerkt aan deze valkuil door te kijken naar een manier om als professional juist uit rust, zachtheid en vrouwelijke kracht overeind te blijven. Uiteraard op een manier die bij mij past, zonder in te bedden op wie ik ben als persoon. Hierbij vertrouwend op de capaciteiten, kennis en kunde die ik heb, zonder mezelf te verliezen vanuit haast en bewijsdrang. Want juist als je snel en licht hysterisch gaat, straal je geen vrouwelijke kracht en leiderschap uit en schiet je in deze volledig je doel voorbij.

Ik ben wederom uit Malaga teruggekomen als een ander relaxed en gesterkt mens in mijn overtuigingen. Een vrouwelijke professional die weet waar ze voor staat en vanuit die overtuiging meer ruimte en tijd maakt voor berusting en verbinding met mezelf en anderen. Want alleen reis je snel, maar samen kom je altijd verder. Dit is voor mij nu gelukkig geen goedkoop tegelspreukje meer, maar ik ga het nu ook echt doen. Met ruimte voor dialoog houd je elkaar scherp en krijgt de inhoud de kans te evolueren vanuit ieders kennis en bijdrage aan het geheel. En ontstaat er bovendien naast een betere inhoud ook verbinding, omdat de ander zich gehoord voelt en een podium krijgt in het resultaat. Uit verbinding ontstaat bovendien positiviteit en verdwijnen ego gedreven zaken als sneeuw voor de zon. “Gelijk hebben is geen gelijk krijgen” is zonder meer waar, maar mag je van mij voortaan gewoon houden dus als je niets beters kunt bedenken. Het blijkt eerder een masker voor je eigen brevet van onkunde en achterkamerpolitiek. Dat soort “Hulpsinterklazen” laat ik hier achter me hoor. Not my cup of tea!!!

Ik blijf na Malaga als gewaardeerd professional nu beter volledig overeind vanuit mijn vrouwelijke zachte kracht in het team waar ik mee werk en daarbuiten. Kwetsbaarheid is namelijk niet voor pussies, maar biedt juist de ruimte voor gezamenlijke groei, innovatie en ontwikkeling. Hierbinnen kun je samen heel mooi werk neerzetten. Want daar word ik namelijk oprecht echt heel gelukkig van: Marketing Communicatie pareltjes neerzetten die vertrekken uit een gedegen strategische basis. Vertaald in een boodschap die van strategie tot operatie rond is. En daardoor doeltreffend beklijven bij de doelgroep. Ik hoef dus geen gelijk meer, doe mij maar geluk. Namasteetjes ;-). Met de groeten aan alle Instagram boeddhisten….. Keep your head up, powerhouses!

Tot slot een voorbeeld van een old time favorite die spot on laat zien wat ik bedoel en overigens online tegenwoordig bijna onvindbaar is. Met excuus voor de magere beeldkwaliteit, want deze commercial is al oud. Daarmee is wederom het bewijs geleverd dat goed werk al die jaren overeind blijft! Mijn (werk)GELUK!

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign