Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Jorik

Bij bubbels denk ik aan champagne en bij zo’n spuitende fles champagneenee denk ik naast Koen Kardashian meteen aan Lil’Kleine alias Jorik Schouten die deze drank onderdeel hebben gemaakt van hun merk en performance. De opkomst bij een optreden van Lil’Kleine gaat standaard gepaard met in beide handen een grote fles Dom Perignon. En daar mag je van denken en vinden wat je wil, dat is nu eenmaal die scene. Net als dikke auto’s en klokkies.

En zijn fans gaan daar hard op. Ik vind hem echt de Ciske de Rat van deze tijd. Het straatschoffie die volledig tegen de wind in het heeft gemaakt met zijn eigen muziek en daar meerdere zaken succesvol aan verbindt: een strakke kledinglijn naast zijn fanmerchandise, een eigen feest café voor die ene vrije avond om daarna af te sluiten met een frietje bij de eigen patatzaak De Belg. Ik ben team Friet btw 😉

Ik weet nog dat ik hem voor het eerst zag aan tafel bij Humberto waar hij tekeer ging tegen een burgemeester en ik dacht Wie is deze kleine pislip? Nu achteraf denk ik dat het onderdeel was van de publiciteitstour, want direct waren alle ogen op hem gericht, dus dat doel was in 1 klap bereikt. Helaas kon zijn muziek mij ook heel lang niet bekoren, maar de jeugd dweepte met zijn drank en drugs. Logisch ook, want wat niet mag is automatisch tof. Dat hadden wij ook met Doe Maar toch. Hij pakt het slim en groots aan die Kleine.

Vervolgens maakte hij met Frenna een cover van een liedje uit mijn jongere jaren en toen was ik verkocht, want ja als ik mee kan zingen zijn we al op de helft. Goh hij snapt het wel dacht ik toen, ondanks zijn geschreeuw toch talent en gevoel voor muziek. Ach, soms heeft het even nodig voordat je het ziet, dat geldt overigens niet alleen voor Jorik, die in mijn ogen gaande de jaren echt is uitgegroeid tot een icoon. Voortschrijdend inzicht noem je dat geloof ik……..

Een icoon wat een merk benaderd zonder dat daar expliciet over na is gedacht. Dat is Jorik nu in mijn ogen. Inmiddels op het level when Jordaan meets Jetset, je moet ervan houden. Ik kan daar op afstand met een dikke knipoog wel van genieten. Anyways, heel veel meer down to earth en de real deal dan dit ga je niet krijgen en ik hou daarvan, very muchy muchy.

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign