Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Woppert

Het merk of icoon van deze maand passend binnen het thema van de maandblog. Het leek wederom een uitdaging te worden, dus ik dacht na en stelde het uit om ruimte te creëren voor inspiratie met de verkiezingen in zicht, maar die kwam niet. Want wij kennen momenteel geen iconen of merken in de politiek wat mij betreft, zo ernstig is het. Ik was al blij mijn stem te hebben bepaald. Of heel eerlijk: Ik gun het ze ook niet, wat aandacht krijgt groeit en ik weiger principieel schreeuwend rechts een podium te geven. Dat heeft al helemaal niets met een merk te maken.

Tevens valt niet te ontkennen dat als je voor de vierde keer op rij president wordt van dit land je ergens iets goed doet. Maar maakt je dat een iconisch merk? Volgens mij loopt niemand warm van “lekker gewoon”. Behalve in ons land koketteren we met een president in spijkerbroek, die op de fiets naar zijn werk komt op z’n All Stars. Zo lekker gewoon gebleven dat ik er bultjes van krijg, echt waar. Toegegeven hij speelt het spel goed, hij is een begenadigd spreker, maar is naar mijn zin iets te veel een concessieprinces en de beste maten met de Corporates, dus ook hij verdient mijn lofzang hier zeker niet.

Gelukkig werd ik deze week op de valreep gered door Lucky TV met de meest hilarische aflevering ooit. Want wat dat betreft is in tijden van crisis humor echt mijn anker. Hoe heerlijk om te zien hoe het hele rijtje aan lijsttrekkers de dag na de verkiezingen 1 voor 1 een “tikkie” kreeg in de day after bijeenkomst met een hilarische sterrenrol voor Wopke Hoekstra. Je weet wel die lijsttrekker die geen lijsttrekker wilde zijn, maar bij gebrek aan talent binnen het CDA uiteindelijk niet anders kon toen ome Hugo de handdoek onder druk van boze stiefzuster Corona in de ring gooide.

En zo waren er meer pijnlijke opmerkingen en situaties die door korpsbal Hoekstra en voormalig voorzitter van Minerva op kostelijke wijze werden afgevinkt. De mondkapjes werkten in het voordeel van de makers van Lucky TV en ze grepen hun kans subliem. Woppert, geen merk, geen icoon, maar wel een voltreffer als persiflage op alle fronten. Laat pijnlijk zien hoe ernstig het gesteld is met onze politieke voedingsbodem dat we het van dit soort zaken moeten hebben. Hopelijk weten de nieuwkomers een frisse wind te brengen in de ravage van Rutten. We kijken eerst maar eens wat de formatie brengt.

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign